ילדך כבר ממש גדול! שנה וחצי לפחות חלפה, הוא כבר יודע ללכת להביע את עצמו במילים... מעכשיו – במסגרת האוהבת, התומכת, המלמדת והמעודדת הנהוגה בקידילנד - הכל יתחיל לרוץ ולקבל תאוצה. וככל שהימים יחלפו תראי
את קצב ההתקדמות המדהים שלו. אנחנו נעשה הכול כדי שילדך:
יזכה לחום ואהבה והמון עידוד ותמיכה
יתפתח באופן נכון, בריא ומותאם ליכולות שלו
יהיה עטוף בים של גירויים לעידוד ההתפתחות השכלית
יגיע להישגים, יעשיר את השפה ואת אוצר המילים שלו
יפתח חשיבה מתמטית
ישכלל את המוטוריקה העדינה
לרישום ילדך לפעוטון קידילנד כבר עכשיו
צריך להתקשר למשרדי רשת קידילנד:
איך אנחנו עושים את כל זה? אהבה, אהבה ועוד אהבה בתוספת חום, חיבוק, נישוק, תמיכה, עידוד וחיזוק מתמיד.
אהבה היא לא רק כלי הבעת רגשות אלא גם הבסיס להתפתחותו הרגשית של ילדך.
מי שכבר למד שנה או שנתיים בקידילנד יודע היטב עד כמה זה נכון וכבר הרגיש מצויין את עוצמת האהבה שהילדים זוכים אצלנו לקבל.
מקצועיות, מומחיות ועבודה על פי שיטה. כל מה שנעשה כאן בקידילנד נעשה על פי ד"ר שיטת ביסמנובסקי הייחודית, ותוך הקפדה על התעדכנות בלתי פוסקת של הצוות הפדגוגי בחידושי החינוך ובנושאי התפתחות בגיל הרך. הנה כמה עובדות שחשוב לדעת:
הידעת? תחומי ההתפתחות: הפיזית, המוטורית, השכלית, הרגשית, העצמאות והשפה, קשורים זה בזה וכל אחד מהם משפיע על אחרים. ההתפתחות מושפעת מתורשה ומלמידה מן הסביבה כאחד. (קורין, ד., "פסיכולוגיה התפתחותית מהלידה עד גיל ארבע שנים")
ההתפתחות אינה אחידה. ניתן לראות אצל ילד מסויים התפתחות שכלית גבוהה לגילו אך התפתחות רגשית ברמה המצופה לגילו או נמוכה יותר.
ילדים בכל העולם מתקדמים משלב התפתחותי אחד לשלב הבא אחריו על פי רצף דומה.
כל שלב מכין את הילד לשלב הבא. ההתפתחות מתחילה באזור הראש ויורדת בהדרגה כלפי מטה.
תחת לחץ תיתכן נסיגה שעלולה לגרום לילד לאבד את היכולת שכבר רכש. למשל: הוא יחזור להרטיב לאחר שכבר נגמל מהרטבה. נסיגה היא תהליך נורמלי והאופן שבו יוצא הילד מנסיגה קובע במידה רבה את המשך התקדמות.
קווים מאפיינים להתפתחות ילדים בגיל שנה וחצי ועד שנתיים וחצי
בתחום הפיזי מוטורי – ההליכה מתייצבת עד למצב של יכולת ריצה וניכרת התקדמות ביכולת טיפוס מדרגות. הצעדים בטוחים יותר עד לכדי יכולת לצעוד לאחור. בגיל שנתיים ילדים מסוגלים לרקוד, להסתובב במקום ולעצור בהתאם לחוש הקצב. בגיל שנתיים וחצי ילדים קופצים על שתי רגליים, מסוגלים ללכת על קצות האצבעות, גם המוטוריקה העדינה שלהם משתכללת פלאים. בתחום הקוגנטיבי - אוצר המילים גדל, הילד מסוגל לבצע הוראות הדורשות הבנה וזיכרון, לתאר תכונות של חפצים, וכמובן.... לשאול הרבה שאלות. הילד יודע לשייך ולמנות את הצבעים, להקריא מספרים ואף לספור את הספרות לפי סדר. זה גם הגיל בו ילדים מתחילים לחקות פעולות של מבוגרים. בתחום הרגשי חברתי – הילד מסייע בסידור הגן וחפצים, מודע יותר לחבריו לגן ובהדרגה מתחיל לשחק לצידם ובשלב מאוחר יותר לשחק איתם במשחקי חברה, ריקוד ושירה. לעומת זאת, בגיל שנתיים עד שנתיים וחצי ילדים מתחילים לגלות עצמאות וכתוצאה מכך לעיתים מגלים סימני יריבות וקושי לשתף את חבריהם במשחק.
מה אנחנו מלמדים ואיך אנחנו מקדמים להישגים ילדים
בטווח הגילאים שבין שנה וחצי לשנתיים וחצי?
מטפחים את אוצר המילים והשפה על ידי הוספת תיאורי תכונות לחפצים
כמו: נוצה רכה, כדור עגול...
חושפים את הילדים לחומרי יצירה מגוונים ומלמדים את תכונות החומרים
כמו: דבק דביק, נייר דק...
קוראים סיפורים ארוכים ומורכבים יותר
מטפחים את הכישורים המוסיקליים והתנועתיים
משחקים עם הילדים משחקי מספרים וסופרים איתם ביחד פריטים
שונים
משחקים משחקי התעמלות וחיזוק שרירים
מפתחים עצמאות ומעודדים את הילדים להתלבש בעצמם
מקיימים פעילויות שמיועדות לחיזוק מוטוריקה עדינה
מטילים משימות קלות ומעניקים תשבוחות על הצלחה במשימה
משחקים יחד במשחקים שדורשים מהילדים להתחלק עם חבריהם
באבזרי המשחק ולשתף פעולה.
הלמידה נעשית תוך כדי משחק, תנועה, מוזיקה, ופעילויות חווייתיות. ילדך לא ירגיש שהוא לומד אבל לפתע יגלה שהוא מסוגל לעשות דברים חדשים ושהוא פיתח מיומנויות נוספות לשכלול פעולותיו. כל מה שהוא יחוש זו תחושת הנאה והתרגשות מעצם ההתפתחות האישית שלו.
לרישום ילדך לגן קידילנד כבר עכשיו
צריך להתקשר למשרד הראשי: